Pasta La Pasta & Teazer Food Truck @ Jalan Genting Kelang

9:16 am

Assalamualaikum...

Kali ni aku nak share tempat makan yang agak berbeza dari kedai-kedai makan yang lain. Kalau korang perasan, sekarang food truck dah jadi semacam satu trend dah kan. Dekat mana-mana pon dah banyak orang meniaga mengunakan mini truck. Kebanyakan nya masakan Western, Mexican dan Italian.

Tapi sebenarnya meniaga guna truck ni memang dah lama dah. Dari dulu pon kita dah makan dari peniaga-peniaga truck ni. Tak kan lupaaaa... dah sah-sah selalu makan cendol, rojak, pasembuq, laksa dan macam-macam lagi lah kan. Hahaha. Cuma sekarang je, trend macam ni tapi diolah lain sikit dan tumbuh bak cendawan butang. Hahaha.

Aku banyak kali dah lalu di beberapa kawasan, dan nampak orang meniaga guna truck ni. Banyak kali la aku beria-ria nak cuba jugak. Tapi samada setiap kali aku lalu time tuh aku dah kenyang, or aku memang tak cukup duit nak makan 2-3 kali. Putus harapan tangguh sahaja lah.


One day, aku ajak Mudme makan dekat satu tempat ni. Tempat ni memang selalu lah laluan Mudme pegi balik office. Jadi aku pon selalu la nampak truck ni tersadai tepi jalan sambil orang macam mengila beratur panjang nak makan. Jadi aku pon sebok lah atur waktu date dengan Mudme makan dekat situ. Itulah dalam sejarah pertama kali try food truck gaya western. Tapi bukan dekat situ yang aku nak share ngan korang. Sebab tempat makan dekat situ dah la tak sedap, sangat hampeh. Memang first and last lah aku makan dekat situ.

Arini yang aku nak share dengan korang food truck lain. Lepas main badminton hari Khamis tu, kitorang semua plan nak try makan dekat food truck tu. Lepas je habis main bandminton terus ramai-ramai serbu ke sana. Food truck ni diorang selalu ada dekat area Jalan Genting Kelang. Betul-betul dekat tepi open futsal yang berhadapan dengan stesyen minyak petronas. Ataupun seberang jalan Setapak Driving Range tu. Memang dah lama nak try makan dekat situ, tapi sebab jarang lalu dekat situ berbanding yang dekat laluan office Mudme tuh, sebab tuh lambat nak try dekat tempat ni. Jom aku share sikit info pasal food truck yang aku dah try ni.

Pasta La Pasta Food Truck
Chef Pasta La Pasta yang sangat pemurah dengan senyuman dan juga friendly
Menu Spaghetti dari Pasta La Pasta
Omelette pon ada. Boleh pilih samada nak Beef or Chicken
Drinks. Sila buat pilihan
Harga makanan dekat Pasta La Pasta ni bagi aku memang munasabah lah. RM5 untuk sebekas spaghetti. Since hashtag dia pon #projektepijalan so pasti lah dorang akan beri harga yang murah kan. Actually diorang ni dulu masa awal-awal meniaga pakai meja biasa je, tapi sekarang ni dah pakai truck. Bagus kan anak melayu kita ada minat nak meniaga macam ni.

Disebabkan aku ada pengalaman pahit makan spaghetti dekat tempat yang aku ceritakan di atas tadi tuh, aku ingat nak try spaghetti diorang tuh kemudian. Tapi geng-geng lain ada order spaghetti dari Pasta La Pasta ni.
Fadly & Mudme. Geng bergu nih
Afiqah, Wife Fadhli, Fadhli, Zamer
Ntah apa bende yang dia nak chong si piqah tuh. Lawak tak berhenti kalau jumpa dengan si Fadhli ni
Dengan piqah rebonding bukan rebound ok! Marah dia nanti
Badminton - Team Malam Keliwon. Walaupon penat main badminton, tetap nak lepak bersama walaupon sekejap. Jarang dah nak jumpa sebab ada yang dah jadi Ex-Cert
Izzul Haq. Omey angattt... malu-malu bila aunty Isma nak suruh dia buat peace. Hahaha. Gerammm!
Whattt? Hahaha. 
Once Upon A Time. Partner in crime ni. Skang Fadly dah benti takde geng dah nak main COC sebelah menyebelah. Hahaha
Mr Emcee. Zamer. 
Spaghetti Carbonara from Pasta La Pasta. (RM5)
Mostly diorang order yang ini. Carbonara ni ada dua pilihan. Samada nak Beef atau Chicken. Bagi aku Carbonara ni memang sedap. Cuma, kalau nak makan, make sure korang kacau bagi rata semua supaya sebati, kalau tak, semua sauce dia duduk dekat bawah, nanti korang rasa Carbonara tuh tak sedap pulak. Memang creamy habis. Tengok pon geram je. Masa mula-mula aku try, aku tak kacau sama rata, so rasa macam ada yang kurang, second time rasa lagi sesudu lepas gaul semua then baru tau memang sedap.

Dari segi portion, aku rasa dengan RM5 tuh memang sedang elok lah. Kalau rasa tak cukup just tambah je satu mangkuk lagi. Sama je portion dia akan jadi sama banyak dengan restoran yang dekat luar sana tuh. Tapi harga still jauh lebih murah. Jadi bagi aku tak salah je kalau nak try dekat tempat ni. Sebab rasa dia memang acceptable ok.
Spaghetti Bolognese from Pasta La Pasta. (RM5)
Yang ni memang awesome! Aku suka sangat. Rasa dia memang setanding dengan restoran yang hebat dekat luar sana. Serius tak tipu. Sama macam Carbonara jugak, boleh pilih Beef /  Chicken. Sauce dia memang kena dengan tekak aku. Aku dah rasa dekat tempat yang berlainan spaghetti bolognese ni, so aku tau mana yang sedap dekat tekak aku dan mana yang hampeh. Tapi yang ni thumbs up lah dari aku. Kalau pegi sekali lagi dekat sini memang aku order yang ini double portion. Hahaha.
Spaghetti Bolognese Meatball from Pasta La Pasta. (RM8)
Yang ni harga dia RM8. Sebab ada penambahan Meatball di situ. Zamer yang pesan bolognese meatball ni. Tapi yang ni aku tak rasa. Aku assume bolognese meatball ni rasa dia sama macam yang takde meatball lah kan. Cuma bila aku tanya Zamer dia cakap tak mencapai piawaian taste dia. Setiap orang pendapat tak sama kan. Kalau korang nak tau rasa dia mesti kena datang sendiri dekat sini dan rasa ye.
Chef & Sous Chef Teazer Truck. Tengah busy diorang time ni. Tapi still happy layan music
Untuk pengetahuan korang, dua-dua truck ni bukak dekat tempat yang sama. Sebelah menyebelah sahaja. Dan bagus nye lagi, diorang ni share table antara satu sama lain. So kalau korang sampai sini, tak payah risau pasal seat or whatsoever. Just duduk je mana-mana then order ye.

View dari kitchen Teazer Food Truck
Menu yang tersedia dari Teazer Food Truck
Beverages menu Teazer Food Truck
Chicken Burger Set from Teazer Food Truck. (RM9)
Yang ni Mudme order. Sekali imbas aku tengok kompom tak cukup untuk dia. Sebab portion dia sederhana. Memang cukup-cukup untuk satu orang makan. Tapi tatkala yang tak berapa nak lapar sangat. Just light dinner. Tapi masa aku rasa sikit, dapat rasa isi ayam tuh juicy je. Makan tengah panas memang menambah lah lagi kesedapan nye. Set ni dia guna 100g chicken breast yang diapit dengan sesame bun. Lepas tuh dia ada side dish nachos yang disalut dengan cheese sauce. Perggghhh! Kalau aku ni kompom tak cukup. Kena makan dua. Next time memang kena try makan chicken burger ni pulak.
Beef Nachos from Teazer Food Truck. (RM9)
Excited sangat dapat makan Beef Nachos.
Beef Nachos nih pon sedap. Aku rasa sebab chips tuh sendiri pon dah sedap, cukup masin nye. Jadi beef tuh pulak penyeri dan topping daging dia sangat juicy. Sekali kaut dengan dia punya cheese sauce pulak. Tak ke time makan tu sambil pejam-pejam mata melayan perasaan. Hahaha. Adusss! Aku order yang ni rasa macam tak puas je makan satu. Rasa macam nak tambah lagi. Tapi memandangkan baru lepas habis main badminton, aku pendamkan aje lah perasaan nak tambah lagi satu set itu. Hahaha.

Afeeqah ada order Peppermint Choc Chip Frappe (RM8). Rasa dia boleh tahan. Memang sesuai sangat minum time peluh-peluh lepas main badminton tuh kan. Fadhli order Kiwi Fruit Juice (RM3). Masam katanya. Hahaha. Bergaduh dengan afeeqah pasal air kiwi masam tuh. Hahaha. And wife Fadhli order Double Choc Chip Frappe (RM6).

So kepada korang yang teringin nak makan dekat sini, yang setakat lalu je tengok dari jauh truck Pasta La Pasta  dengan Teazer ni, pegi lah try sekali dan aku rasa korang tak kan hampa. Sebab tempat dia open, dan kategori selamat. Walaupon tepi jalan, tapi takde lah tepi jalan besar. Dia ke dalam sikit. View pon ok, boleh tengok orang main futsal. Angin pon bertiup sepoi-sepoi bahasa. Dan yang paling penting harga dia bagi aku tidak lah over budget sangat. Untuk seorang makan bersama dengan air boleh dapat bawah daripada RM10. Korang just mix and match je food dari Pasta La Pasta dengan Teazer tu. Ok lah. Waktu dah time. Byeee!

Nah aku share kan info lokasi Pasta La Pasta & Teazer Food Truck

Address:
Jalan 1/23A,
Off Jalan Genting Kelang, Setapak
Kuala Lumpur, Malaysia
(Across Setapak Driving Range)

Operation Hours:
7.30pm - 12am
Sunday: Off

Contact Number:
+6013.237.2412 (Pasta La Pasta)
+6016.212.7361 (Teazer Truck)

p/s: Eh tetiba teringin nak makan burger bakar pulak dah. Aummm!

You Might Also Like

0 comments

Salam.. jangan segan-segan ye... sila comment.. nanti aku akan jalan2 ke blog korang pulak ye..

Like us on Facebook