Man City(3) vs Liverpool(1)

9:46 pm

Assalamualaikum...


Seperti yang aku beritahu di first entry aku, Mudme memang die hard fan Liverpool. Setiap game liverpool kalau boleh dia tak nak miss langsung. Sampai kadang2 aku pon sama boleh terjebak tengok game liverpool ni if kena tengok dekat luar. Kalau dekat rumah memang takde lah aku nak tengok kan. Baik aku main game hay day lagi best. hahaha.

Setiap kali ada game liverpool, lagi dua tiga hari nak dekat game tu dia akan bgtau aku. "Ma esok ada game pkl 8.30mlm". ataupon "Ma sabtu ni game pukul 11mlm". atau "Ma ahad game pkl 12tgh mlm". Haaa.. korang tau sebab apa dia bgtau awal2? Sebab nya karang bila aku buat planning nak keluar sana sini nanti dia akan tension sebab time tu tak dapat tengok bola. So kalau dia bgtau siap2, anything happen aku lah yg dipersalahkan sebab tak paham2 yang dia nak tengok bola. hahahah. Selalu ok jadi macam tuh. 

Jadi sekarang kalau nak plan apa2 mesti kena tengok jadual game liverpool dia jugak. So kena susun atur la plan nak kemana. Dan kalau aku terhengkak2 gak nak keluar kena pegi tempat atau kedai yang pasang game liverpool. Kalau tak pasang memang dia akan amuk buat muka. Eeeee... geram aku.

Malam tadi dah siap pesan dah. "Ma kejut B pukul 3pg ye, nak tengok game liverpool". aku "Tengoklah kalau terbangun". Sekali nan hado aku memang tidor terus tak jaga pon pkl 3pg tuh. Tapi Mudme dia bangun sendiri. hahahaha.


Pagi tadi dia awal2 bgtau aku "Ma liverpool kalah laaaa". Hahahah. Macamtuh lah selalu samada bgtau menang atau kalah. So jom lah kita tengok skit gambar aksi Man City (3) vs Liverpool (1) pagi tadi. Game ni dorang main dekat Stadium Etihad, Manchester.

Line-Up player Liverpool FC
Picture credit: Instagram Liverpool FC
Manchester City goalkeeper Joe Hart punches the ball away in the box
Picture Credit: liverpoolecho.co.uk
Manchester City's Stevan Jovetic celebrates scoring his teams opening goal
Picture Credit: liverpoolecho.co.uk
Liverpool's Martin Skrtel (right) and Manchester City's Stevan Jovetic battle for the ball
Picture Credit: liverpoolecho.co.uk
Manchester City's Pablo Zabaleta (R) scores an own goal for Liverpool's first goal
Picture Credit: liverpoolecho.co.uk
"Up until they scored, we were arguably the better side.
We switched off just before half time and Jovetic has finished it very well." - Brendan Rodgers
Picture Credit: liverpoolfc.com
Korang macam mana? Husband korang minat bolak tak macam Mudme ni? Ada tak terjadi perkara yang sama macam aku lalui ini. Kalau ada macam mana lah pulak korang punya cerita kan.

p/s: Teringat dulu masa pergi Singapore. Tengok Liverpool Asia Tour 2009.

You Might Also Like

0 comments

Salam.. jangan segan-segan ye... sila comment.. nanti aku akan jalan2 ke blog korang pulak ye..

Like us on Facebook