Raya With EasyStore

10:03 am

Salam raya yang ke 27. Masih lagi dalam mood raya, kali ni aku beraya di sebuah syarikat web hosting provider yang terbesar di malaysia. Nak tau tak company apa yang aku pegi beraya tuh? Ke korang memang dah tau? Hahaha. Aku je beria nak suruh teka2 pulak kan.

Ok inilah dia company Exabytes . Macam mana aku boleh beraya dengan Exabytes ni? Actually Mudme dapat invitation untuk beraya bersama Exabytes melalui email. Seorang dapat 2 invitation so Mudme kompom lah kena bawak aku je kan. Hahaha. Aku pon seronok dapat beraya dekat Exabytes. Lagipon ini first time beraya dengan company  web hosting macam dorang ni.

Greetings from Exabytes!
You are cordially invited to Raya With Exabytes event happening on:
Date: 23 August 2014 (Saturday)
Time: 12 - 3 PM
Venue: Exabytes Group of Companies
            H1-6 (Block H1, Level 6) SetiaWalk
            Persiaran Wawasan
            Pusat Bandar Puchong
           47100 Selangor, Malaysia

Ini majlis tertutup. So invitation terbuka hanya untuk 30-40 orang sahaja termasuk pasangan kalau tak silap aku lah. Mudme pon tanya lah samada aku nak join atau tidak. Aku dengan excited tak tunggu2 terus cakap nakkkk. Sebab mood raya aku tahun nih lain macam skit. Memang nak fefiling raya sungguh2.

Kami sampai ke Exabytes dalam pkl 11.30am. Jalan lancar. Ikut jalan mrr2. Skit2 je jam here and there. Company Exabytes ni terletak di puchong. Dekat sangat lah dengan Setia Walk Mall. Dan ini jugaklah first time aku menjejakkan kaki ke Setia Walk Mall ni. Memang agak excited jugak. Mata melilau tengok sekeliling. Design agak menarik jugak dekat laluan di luar.

Jom register dulu
Sampai di Exabytes terus register dekat kaunter. Siap dapat number untuk lucky draw lagi. Oh memang bertambah la excited terpancar dekat muka aku ni. Aku pon scan lah ofis dorang keliling.  Ofis dorang tak besar sangat dan tak jugak kecik sangat. Makanan untuk open house dah tersedia untuk para tetamu.

Masa ni tak ramai lagi yang sampai. Kami antara yan terawal.
Orang dah mula penuh.
Exabytes sediakan lengkap kerusi dan meja. Siap ada nombor group table lagi. Semuanya ada 17 table. Dan kami pilih table nombor 16. Kebebasan memilih seat. Aku duduk satu meja dengan office mate Mudme. Dia pon dapat invitation jugak. Dia datang bertiga. Jadi kami duduk satu meja.

Itinerary sepanjang majlis
Rupanya open house ni berbentuk fun game. Ibarat macam kita buat family day lah. Itinerary semua ada dah termasuk info2 dalam goodie bag yang dah diletakkan atas setiap kerusi. Sambil2 menunggu majlis start aku pon snap gambar yang ada dan upload dekat instagram. Dia pon adalah mintak kita hashtag kan #exabytesraya if ada ambil gambar2.

Tema pakaian majlis adalah pakaian hari raya ataupon smart casual. Aku dan Mudme putuskan nak pakai baju raya tahun lepas je. So bewarna warnilah majlis exabytes raya itu dengan baju raya... syok! Aku suka jeee.


Lebih kurang pukul 12.30pm macam tuh majlis pon bermula. Ucapan kata2 aluan daripada Mr Alan (VP - Sales) dari Exabytes. Speech dia simple dan cepat. Sebab dia pon tau kami dah lapar sangat tak sabar nak makan. Lepas abis je ucapan majlis raya pon bermula.

Sedap sangat food dia. Ada satay ayam, kuah lontong, nasi himpit, laksa singapore, bihun goreng, kuih2, buah2, dan macam2 lagi lahh. Air free flow teh, kopi dan sirap. Food dia semua sedap. Tapi yang paling sedaaaappp sekali bagi aku adalah laksa singapore dia. Perghhh marvelous uolsss! Kuah dia pekat cukup rasa, isi punya lah banyak. Pendek kata memang taste aku lah.  Memang tak tipu. Even satay ayam dia pon gedabak. Besar gila. Makan lima batang satay pon  lambat nak abis.

Separuh dari food yang ada dekat event exabytes raya ni.
Makan tak ingat sedap sangat sampai tak sempat shoot makanan yang lain2.
Tengah2 makan suddenly dia panggil nama orang2. Tetiba aku dengar nama aku di panggil. Rupa nya dapat gift sebab hashtag #exabytes raya yg masa mula2 sampai kami snap2 gambar and hasgtag Exabyes. Aku dapat keychain dengan tabung Exabytes. Cute sangat. Macam tau2 je kan aku tengah kumpul duit nak pegi travel sana sini. Hahaha.

First hadiah hasil dari hashtag #exabytesraya
Aku pon sambung lah makan laksa yang tersedap di alam semesta tuh. Air tin pon disediakan jugak. Just ambik je dekat peti sejuk dorang. Berapa banyak korang nak teguk pon ambik je lah.. dia memang suruh2 ambik minum.

Pastu dia start buat quiz. Soalan pertama dia tanya apa nama hashtag raya umtuk harituh. Aih aku dok hashtag awal2 memang dok ingatlahkan... taknak kalah angkat tangan laju2. Terus jawab #exabytesraya. Haruslah betulkan jawapan. Pegi depan ambik hadiah terus. Hahaha. Kompiden kompom betol punya lah. Untuk soalan tuh aku dapat bag aksesori. Untuk letak barang mandian ke, makeup ke, barang peribadi ke terpulanglah kat  aku nanti kan.

Yeay! Dapat hadiah
Kebetulan masa aku nak ambik air ada one lady ni dia baru sampai. After say hai and all, aku invite dia join table kami. Nama dia Aliah. Since ada kosong. Lagipon lebih ramai kan lebih meriah kekdahnyaaaa...

Fun game pon bermula. 1st game diberi nama "Ketupat Creation". Memang aku fail lah kan bab2 buat ketupat ni. Tapi tak sangka pulak alia sebenarnya pandai buat ketupat. Tak sia2 aku ajak dia masuk group aku.

Group kami buat macam2. Aliya buat ketupat, Mudme dan aku buat tikar mengkuag dan kawan kepada Shamim buat meriam. hahaha. memang fun lah masa buat benda2 tuh.. memang sepanjang buat tuh dok cakap lah kompom menang punya sebab ada meriam lah macam2 lagi lah. hahahaha.

Bahan2 yang di beri untuk ketupat creation  game
Beria anyam tikar mengkuang
Teamwork kena ada
Final produk. Group 16
Bila dah siap buat kena hantar kat depan. MC dah announce suruh hantar 1 wakil untuk buat presentation. Dah masing2 tolak menolak. eh kau lah pegi... you lah. eh tak nak takut. tak biasa lah dan macam2 alasan setiap sorang kami bagi punya tak nak present. hahahah. last2 shamim yang ke depan buat presentation. Cerita lah pasal ketupat creation kami. Tema selatan betemu utagha. hahaha. siap ada tikar mengkuang sebagai alas lagi kauuu. hahahha. kelakar but happy sebab dalam masa 15min je kau nak kena pk kan idea yang paling kreatif. Ha ini lah hasilnya. hahahah.

Hasil creativiti reka ketupat
Yeay. Kami menang Ketupat Creation Game
Group16 selfie with Mr Alan (VP- Sales) dari Exabytes
Betul cakap aku.. group16 menang jugak game ketupat creation nih. hahahah memang happy tak sangka boleh menang. Kami dapat hamper. Rasa bangga sekejap sebab menang group game.

Lepas je habis game ketupat creation ni guessing game pulak kami main. game ni pon fun. Tapi selected people je yang main. Kami yang lain just enjoy the game. Kelakar bila yang teka tuh macam2 dia sebut dek hasil dari gesture orang yg bagi arahan tuh. kami semua terbahak2 dalam hall tuh tengok game tuh. Tapi memang seronok sangat sebab kita dapat tengok keadaan huru hara 2 team nak terangkan pada team masing2...

Winner untuk guessing game
Lucky draw diteruskan lagi. Tapi nasib tak menyebelahi kami laki bini. takde luck lorrr.. hahahah tapi takpe. nama pon lucky draw kan. yang penting kami memang enjoy, happy.. yang yang betul2 paling penting sekali food dia sangat lah sedap and memang kenyang. Besides stuff semua memang friendly. Rasa macam bila dekat Exabytes tuh rasa macam dalam rumah sendiri. Boleh buat apa kita suka dan bebas. Happening.

Kesimpulannya Raya with Exabytes Group memang awesomeee!. If tahun depan Exabytes ada buat lagi open house and jemput kami lagi, sure aku nak pegi lagi. sebab sangat best dan dapat jumpa kenalan baru sambil bertukar2 info dan pandangan.

Thank you Exabytes for inviting us
Lepas majlis kami pon terus nak balik. Jalan menyusuri kawasan Setia Walk Mall. Tapi harus lah berhenti ambik gambar dulu kan.. hahahah  selfie memang wajib lah aku ni. Best lah tempat ni, nanti one day aku nak jalan2 dekat mall dia pulak. sebab tak sempat ada hal lain nak buat lagi, tak sempat nak explore mall dekat situ. Jom tengok gambar skit lagi.

Shamim with friend
Group selfie lepas event Raya with Exabytes
Love Birds
Tahun depan katanya. Pinggan pon dah menang masa event Exabytes.
hahaha

 Kepada korang yang nak beli hosting tu boleh la beli daripada syarikat Exabytes ni since Exabytes adalah Malaysia's number one web hosting provider. Jadi pasti korang tak kan ada masalah apa2 dari segi kepercayaan bila sedang mencari2 company yang betul2 bagus untuk hosting korang tuh nanti kan. www.exabytes.com.my

Dan kepada yang nak meniaga online boleh juga beli dengan easy store sebab dia dah siap lengkap untuk one stop ecommerce shopping cart. Memang memudahkan kita untuk terus deal dengan customer semua dah ada sekali dekat situ. Dia memudahkan korang sebagai penjual link terus dengan facebook, website, mobile dengan mall. Mudah untuk korang sebagai penjual dan pembeli pon tak pening2 senang dan cepat. www.easystore.my


p/s: banyak sungguh jemputan raya tahun ni. seronok dapat kumpul jumpa kawan2 sambil makan2.

You Might Also Like

0 comments

Salam.. jangan segan-segan ye... sila comment.. nanti aku akan jalan2 ke blog korang pulak ye..

Like us on Facebook